dinsdag 29 juni 2010

Elodie





Eindelijk had ik het patroontje van Farbenmix binnen. De Elodie waar iedereen zo laaiend enthousiast over was. Dus die maar geknipt voor beide dochters. De jurk van de jongste telg is nu bijna klaar....er moet nog een zoompje in....maar daar letten jullie vast niet op.
Is het verder geen plaatje. Wel even een geklungel met het elastiek....de tunnel had ik iets te krap gemaakt in de hals. Dus maar iets dunner elastiek gebruikt. Maar het totaalplaatje is prima.
Het is een vrij makkelijk patroon, dus ik zal er vaker eentje maken denk ik.
De stof van de rok is lekker dun en soepel, dus het zwiert genoeg. Op advies heb ik het rokdeel wat verlengt aan de bovenzijde. Dan valt hij net wat langer. Dit is een maatje 98/104. Maar haar rug is lang, dus heeft ze dat zeker nodig. Voor Marith maak ik een maat 122/128. Ben benieuwd hoe die valt.

4 opmerkingen: