maandag 18 oktober 2010

Jurkje voor Sophie



Deze jurk lag al half klaar, maar ik was er niet tevreden over. Het is een patroon van Farbenmix Henrika. Ik had hem voor Marith ook gemaakt en die viel wel goed, dus ik dacht die maak ik ook voor onze kleine meid. Maar wat blijkt....hij valt heel wijd ineens in die maat. Dus had ik er elastiek ingezet in de rand van het rokgedeelte, maar dat pofte weer, kortom een rampproject.
Uiteindelijk toch maar afgemaakt en toen ook de mouwen maar wat korter gemaakt. Al met al is het een maat 104 met veel aanpassingen. De lengte heeft ze wel nodig vandaar.
Nou het is niet heel geweldig geworden, maar zwiert wel geweldig en dat vind ik wel grappig. De fotot's zijn genomen bij de hunebedden in Rolde...toen had ze hem aan tenminste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten